Наразі ще не подано жодної петиції

Крижопільське об’єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області

Реквізити Крижопільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області      

24600, Вінницька обл., смт. Крижопіль, вул. Героїв України ,41

факс 0 (240) 2-10-38, тел.2-25-45

e-mail:Krygopol@vinpfu.gov.ua

Графік роботи управління управління Пенсійного фонду України у Крижопільському районі

понеділок – четвер  8.15 – 17.30

п’ятниця   8.15 - 16.30

Структура управляння

начальник управління

 

Шадюк

Наталія Леонідівна

2-10-38

м.т. 096-41-63-825

перший заступник начальника управління

 

Коваль

Наталія Петрівна

2-28-71

 д. 2-93-28

   м.т. 096-96-07-562

заступник начальника управління

 

Дерев’янчук

Лариса Олександрівна

2-18-36

д. 2-45-66

м.т. 8-097-283-36-1

начальник відділу обліку надходження платежів

Блаженко

Лариса Миколаївна

2-28-71

м. т. 097-689-72-71

начальник відділу призначення пенсій

 

Оніщук

Лариса Антонівна

2-34-88

д. 2-33-63

м.т. -0978852757

начальник відділу виплати пенсій

 

Семенюк Наталія Степанівна

2-21-46

д. 2-22-90

м.т.067-839-11-26

начальник  відділу

персоніфік.обліку, інформац. систем та мереж

 

Вдовіна

Оксана Павлівна

2-25-80

д. 2-15-81

м.т.8-096-361-65-31

нач.від.вик.бюдж.,бух.обл.та контр.за використ.коштів  - головний бухгалтер

 

Костик

Оксана Василівна

2-26-59

д. 2-19-32

м.т.8-096-878-71-33

Головний спеціаліст – юрисконсульт

 

Ковцун Ольга Сергіївна

2-32-59

м.т. 0971838857

головний спеціаліст

з кадрів

 

Присяжнюк

Любов Анатоліївна

2-32-59

д. 2-24-60

096-765-31-96

головний спеціаліст з діловодства

 

Дзуман

Тетяна Анатоліївна

2-10-38

д. 2-38-12

м.т.097-141-45-26

 

ГРАФІК

 особистого прийому громадян
керівництвом управління Пенсійного фонду України

                                                      у Крижопільському районі                                                             


п/п

Дні тижня

Прізвище, ім”я, по батькові

Посада

Години прийому

1.

 

  Вівторок

Четвер

 

 

Щадюк

Наталія Леонідівна

 

 

Начальник

управління

 

10.00-16.00

2.

 

Понеділок Середа

 

Коваль Наталія Петрівна

 

 

Перший заступник начальника управління

 

10.00-16.00

3.

 

Вівторок

П’ятниця

 

Дерев'янчук Лариса Олександрівна

 

 

Заступник начальника управління

 

10.00-16.00

Відомості, зазначені у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового  характеру за 2014 рік першого заступника начальника управління Пенсійного фонду України у Крижопільському районі Вінницької області 

Основні завдання та функції управління:

- облік платників єдиного  внеску  на загальнообов’язкове державне соціальне страхування  (далі – платники єдиного внеску) та збору на обов’язкове державне пенсійне страхування  ;
- збір  та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску  на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі єдиний внесок) та інших коштів, призначених для пенсійного забезпечення;
- призначення (перерахунок) пенсій, щомісячного довічного утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати;
- забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюється за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством;
- ефективне та цільове використання коштів Фонду , інших коштів,  призначених для виплати пенсій та щомісячного довічного грошового утримання  суддям у відставці, удосконалення методів фінансового планування, звітності та системи контролю за витрачанням коштів, призначених для пенсійного забезпечення;
- забезпечення функціонування в Крижопільському районі  Державного реєстру  загальнообов’язкового державного соціального страхування  (далі – Державний реєстр).

Положення про   управління Пенсійного фонду України в  Крижопільському  районі

Управління Пенсійного фонду України у Крижопільському районі інформує

 ♦  Про право на призначення пенсій на пільгових умовах

Однією із болючих тем пенсійного законодавства  залишається тема призначення пенсії на пільгових умовах, так як вимоги законодавства чітко обумовлюють перелік документів, які необхідні для призначення даного виду пенсії. Неодноразово спеціалісти управління Пенсійного фонду змушені відмовляти у призначенні  даної пенсії громадянам, які, на їх власну думку, мають таке право, так як відсутні належні записи в трудових книжках, відсутні довідки, які підтверджують  спеціальний стаж, відсутні первинні документи, на підставі яких вище вказані довідки повинні видаватись. Звісно ж,  люди намагаються відстояти своє «право», для чого звертаються за консультацією до адвокатів, а потім  до суду. Не завжди  такі дії дають позитивний результат, адже законодавство одне для всіх.

Отже, щоб з’ясувати, хто ж таки має право на призначення пільгової пенсії звернемось до законодавства України. Право на призначення пенсій на пільгових умовах та пільгових розмірах визначено ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», постановами Кабінету Міністрів України «Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах», його мають працівники, зайняті виконанням робіт, передбачених Списками № 1 і 2, право яких  з 1992 року підтверджено атестацією робочих місць та виконання яких проводиться протягом повного робочого дня,

-  за Списком №1  чоловіки після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах , жінки – після  досягнення 45 років і при стажі роботи не менше 15 років, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах;

-  за Списком № 2 чоловіки після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах, жінки після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах,

а особам, які мають не менше половини стажу роботи (5 років) з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням віку, передбаченого ст. 12 ЗУ «Про пенсійне забезпечення» . За нормами статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», до пільгового стажу зараховується робота працівників, які безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах, за умови підтвердження первинними документами роботи саме під землею повний робочий день. Такими документами можуть бути: журнали спуску в шахту, табелі використання робочого часу, деякі накази та розпорядження по шахті.

Відповідно до Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.93 р. №637 (далі - Порядок), для підтвердження стажу роботи зі шкідливими та важкими умовами праці подається трудова книжка з оформленими належним чином записами про обійману посаду і період виконуваної роботи, виписка з наказу по підприємству про проведення атестації на відповідному робочому місці (для підтвердження стажу після 21 серпня 1992 року) та у зв’язку з тим, що, зазвичай, у трудовій книжці відсутні відомості про роботу впродовж повного робочого дня, не зазначається характер виконуваної роботи, розділ, підрозділ, пункт, найменування Списків або їхні номери, куди включається цей період роботи, згідно п.20 цього Порядку додатково подається уточнююча довідка для підтвердження спеціального трудового стажу, який дає право на призначення пільгової пенсії.  Дана довідка видається підприємством, на якому працював, в зазначених умовах, громадянин і підтверджує, що дійсно ці умови праці  є особливо важкими і шкідливими та такими, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах, так як в подальшому дане підприємство бере на себе обов’язок по відшкодуванню доставки і виплати пільгових пенсій.  Тому і вимагають працівники Пенсійного фонду наявність вище вказаних довідок та документів, що їх підтверджували б.

У разі ж ліквідації підприємства без визначення правонаступника підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установленні для окремих категорій працівників, здійснюється комісіями, що утворені при головних управліннях Пенсійного фонду України  в АР Крим, областях, м. Києва та Севастополя, відповідно до Порядку, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду від 10.11.2006 № 18-1.

Отже, як зазначалося вище,  працівники управління діють на підстві чинного законодавство та намагаються допомогти майбутнім пенсіонерам  в призначенні будь-якого виду пенсій, в тому числі і пільговому пенсійному забезпеченні.


Крок за кроком до забезпечення справедливішої пенсійної системи

У минулому році держава зробила кілька кроків , аби пенсійна система стала справедливішою. По – перше, більш як удвічі скоротилася кількість людей, які одержували пенсію менш ніж 1000 грн; по – друге , зменшено диспропорції в пенсійному забезпеченні.

Підвищення пенсій та встановлення соціальної справедливості  щодо їх розмірів залишаються основним завданням Фонду й на 2014 рік. Зміни до законодавства, які торік затвердив парламент, гарантують українцям щорічне березневе підвищення пенсій на 20 відсотків від темпів зростання заробітної плати. Поточного року мінімальна пенсія підвищуватиметься двічі: у липні та жовтні – у зв’язку із зростанням прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб: з 1 липня – 974 грн., з 1 жовтня -1014 грн., тож з жовтня жоден пенсіонер не буде отримувати пенсію нижчу за 1000 гривень.

Основним ресурсом для зростання доходів Пенсійного фонду та підвищення рівня пенсійних виплат є легалізація заробітних плат. Спільно з фондами соціального страхування Пенсійний фонд буде здійснювати роз’яснювальну роботу , аби люди зрозуміли, що нелегальна зайнятість позбавляє їх низки соціальних гарантій  та призведе до низького рівня пенсії після завершення трудової діяльності.

Ще одним важливим питанням є поліпшення якості послуг , котрі надають людям органи Пенсійного фонду .

Кожній людині , яка звертається з приводу оформлення або перерахунку пенсії, забезпечується персональна увага. Крім того, до 1 липня в усіх місцевих управліннях  Пенсійного фонду прийом  громадян  має відбуватися за принципом  «єдиного вікна».

Запроваджується нова форма роботи з майбутніми пенсіонерами – попереднє формування пенсійних справ. Аби люди не витрачали часу на ходіння у відділення Фонду буде удосконалено систему дистанційного обслуговування. Йдеться передусім про електронні ресурси Пенсійного фонду: офіційний веб-сайт, програмне забезпечення «Пенсійний калькулятор», веб – портал.

Стратегічним завданням на найближчу перспективу буде робота по запровадженню обов’язкової накопичувальної системи.

Мова йде про збалансування солідарної системи  після того , як частину внесків буде спрямовано в накопичувальну систему. Тобто розробити таку модель, яка забезпечила б персоніфікацію пенсій, збільшення розміру виплат і справедливість пенсійного забезпечення . Нині готуються законодавчі акти про вдосконалення системи управління Накопичувальним фондом та посилення вимог захисту пенсійних активів.


Пріоритет роботи Пенсійного фонду -  підвищення соціальних стандартів

Наприкінці лютого в Україні відзначають Всесвітній день соціальної справедливості. На сьогодні  існують  проблеми, які призводять до соціального дисбалансу в державі. Тому керівництвом держави поставлено завдання щодо посилення роботи по соціально-економічному захисту людини праці, запровадження громадського контролю за дотриманням трудового законодавства та соціальної справедливості.  

Серед пріоритетів по реалізації даного завдання є детінізація економіки. Підвищення рівня  соціальної захищеності громадян потребує значних обсягів фінансових ресурсів та збалансованості бюджету Пенсійного фонду. Враховуючи, що основним джерелом бюджету Фонду є відрахування з фонду оплати праці, то від його зростання залежить  і фінансова стійкість ПФУ.

Тіньова заробітна плата, яка криється за офіційними трудовими відносинами й виплачується на рівні мінімальної, або нижчому від мінімальної, є додатковим джерелом наповнення бюджету Фонду. Усі громадяни маюмь усвідомити, що тінізація  заробітної плати  і зайнятості, зменшення страхового стажу та виплата заробітної плати «в конвертах» призводить до втрати ними права  на забезпечення соціальних і трудових гарантій та втрат доходів бюджету Пенсійного фонду.

Будь-яка домовленість між роботодавцем і найманим працівником щодо неофіційних відносин є, по суті, нелегальною схемою. Законодавство не дозволяє так працювати. А люди, що опинились в такій ситуації, - у подвійному програші, оскільки втрачають, окрім неофіційного працевлаштування, ще й шанс на забезпечену старість.  Не менш важливим є формування у суспільстві належного рівня персональної відповідальності кожного громадянина за забезпечення у старості, формування безпосередньої зацікавленості кожного у своїй пенсії, усвідомлення значення отримання легальної  заробітної плати, від якої залежить і страховий стаж, і розмір пенсії в майбутньому.

Кожній людині треба чітко розуміти, що за законом сьогодні мінімальний страховий стаж, який необхідно мати для призначення пенсії, повинен становити 15 років, якщо ж його менше, можна залишитись без пенсії взагалі. Тим більше, що сплата єдиного соціального внеску дає можливість одержувати лікарняні, оплачувати відпустки, путівки на оздоровлення.

Підвищення рівня економічного зростання і, як результат, створення нових робочих місць, збільшення рівня заробітної плати, удосконалення законодавства щодо укладання трудових договорів, визначення мінімальних рівнів оплати праці, як державної гарантії, залежно від складності робіт, кваліфікації працівника, відповідальність роботодавців за порушення у сфері законодавства про працю буде сприяти наповненню фондів соціального страхування.

У державному бюджеті передбачено в поточному році зростання мінімальної  зарплати: з 1 січня – 1218 грн., з липня – 1250 грн., з жовтня – 1301 грн.  Це, в свою чергу, дасть змогу підвищити рівень пенсійного  забезпечення.

Так, у липні прожитковий мінімум для непрацездатних  осіб становитиме  974 грн., у жовтні - 1014 грн. це означає, що з жовтня в країні не буде жодного пенсіонера, який отримуватиме пенсію менше 1 тис.грн.  Відповідно, планується перерахунок пенсії: в березні, в липні та жовтні, що буде реальними кроками по підвищенню соціальних стандартів. На це спрямовані законопроекти, розроблені Міністерством соціальної політики та підтримані Пенсійним фондом України.


 

♦ Дещо про індексацію пенсій

Нестабільність ситуації в Україні призводить до подорожчання товарів і послуг. Але держава передбачає механізм підвищення грошових доходів населення, який дає змогу частково відшкодувати подорожчання. Така процедура, нагадуємо, називається індексацією. Порядок здійснення індексації завжди викликає чимало питань. У Законі «Про індексацію грошових доходів населення» зазначено про індексацію як про механізм збільшення розмірів доходів з урахуванням інфляційних процесів. Згідно із статтею 2 зазначеного закону, індексують грошові доходи громадян, які не мають разового характеру та які одержано на території України. До них належать і пенсії.

Нагадаємо, що індексація грошових доходів відбувається тоді, коли величина індексу споживчих цін перевищує поріг індексації – 101%. Обчислює цей індекс та оприлюднює його щомісяця Держстат. Наприклад, у квітні нинішнього року індекс споживчих цін (обчислений наростаючим підсумком з січня) становив 103%. Поріг індексації перевищено, тому в травні 2014 року настали підстави для індексації пенсії. Для пенсіонерів, які не працюють, їх індексують у межах прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які втратили працездатність (з 1 грудня 2013 року це 949 гривень).

Та чи всім однаково збільшуються  пенсії? Ні. У кожній пенсійній справі є певні нюанси, тому індексацію визначають для кожного пенсіонера індивідуально, залежно від місяця підвищення пенсії після перерахунків, розміру такого підвищення, а також залежно від інших обставин.

Трохи інший підхід до індексації пенсій пенсіонера, який працює. Там, передусім індексують суму оплати праці. Якщо пенсіонер працює та отримує за місцем роботи заробітну плату на рівні прожиткового мінімуму, визначеного для працездатної особи (з 2014 року це 1218 грн) або вищу, то відсутній розмір пенсії, який підлягає індексації. Тобто індексація таким пенсіонерам нараховується до заробітної плати.

Особливо хочемо зазначити, що пенсії, обчислені в мінімальному розмірі, тобто ті, по яких відбулося підвищення з грудня 2013 року, індексації не підлягать, їх розмір буде збільшуватися у разі зміни прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. 


Як призначаються пенсії за вислугу років медичним працівникам


♦ До відома громадян, які мають статус «діти війни» та учасників ліквідації аварії на ЧАЕС

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову  «Про затвердження Порядку погашення заборгованості за рішеннями суду, виконання яких гарантується державою».

Звертаємо увагу, що дія зазначеного Порядку поширюється на рішення судів, які видані або ухвалені до 01.01.2013 р. ( у тому числі які були змінені рішеннями апеляційного чи касаційного суду).

Особа на користь чи в інтересах якої ухвалено рішення суду або видано виконавчий документ, або її представник   звертається до управління державної виконавчої служби відповідного головного управління юстиції за місцезнаходженням боржника, та надає такі документи:

- заяву про виконання рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних для перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв'язку, якщо зазначений рахунок відсутній (форма заяви додається);

- оригінал (дублікат) виконавчого документа або рішення суду (належним чином завірену його копію). Копія рішення суду обов’язково повинна  містити відмітку про те, що рішення набрало законної сили;

- копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному органу державної податкової служби і мають відмітку у паспорті або до паспорта яких внесені дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків);

- копію паспорта громадянина України.

Копії довідки та паспорта не завіряються.

Зазначені документи можуть бути подані заявником особисто до відповідного головного управління юстиції, або направлені поштою.


♦ Основні зміни у пенсійному забезпеченні:

Змінюються розміри «спеціальних» пенсій

З 1 січня 2015 року при призначенні  пенсій таким категоріям пенсіонерів, як прокурори, державні службовці, судді, народні депутати, службовці органів місцевого самоврядування, відсоток від заробітної плати, що береться для обчислення пенсії, зменшується з 70 до 60.

 При призначенні пенсій за законом «Про наукову та науково-технічну діяльність»  відсоток від заробітної плати, що береться для обчислення пенсії, зменшено з 80 до 60.

Передбачено, що  пенсіонер будь-якої із «спеціальних» категорій  позбавляється права на одержання «спеціальної» пенсії у разі вчинення корупційного діяння (звільнення з роботи у зв’язку із засудженням за умисний злочин із використанням свого посадового становища або притягнення до адміністративної відповідальності за правопорушення, пов’язане з корупцією).

Перерахунок «спеціальних» пенсій вже не буде проводитися щоразу при зростанні заробітної плати працюючих службовців. Порядок проведення перерахунків таких пенсій визначатиме Кабінет Міністрів України. 


♦ Припиняється достроковий вихід на пенсію  у зв’язку із скороченням штатів та за станом здоров'я

З 1 січня 2015 року скасовано можливість виходу на пенсію достроково за півтора року до досягнення пенсійного віку, якщо людина  звільняється  у зв’язку із скороченням штатів або за станом здоров’я.

Також виключено норму щодо дострокового виходу на пенсію за два роки до досягнення пенсійного віку особам, які вивільняються у зв’язку із закриттям ЧАЕС. Але ця зміна здебільшого є технічною, оскільки норма практично не використовувалась.

Пенсії, призначені достроково до 1 січня 2015 року, будуть виплачуватися і надалі.


♦ Суми  понад  три мінімальних заробітних плати будуть оподатковуватися

Згідно із законодавством, яке діяло до 1 січня 2015 року, оподаткуванню підлягали суми пенсії, що перевищували 10 тис. гривень, у частині такого перевищення.

З 1 січня ц.р. внесено зміни до статті 164 Податкового кодексу,   і тепер оподаткуванню підлягають пенсії, розмір яких перевищує три  мінімальних заробітних плати (3654 грн.), в частині такого перевищення за ставкою 15%.Наприклад,  якщо  розмір пенсії становить 4100 грн., то  оподатковуються тільки 446 грн. – та частина, яка перевищує межу в 3654 грн.

Якщо ж сума перевищення  над трьома мінімальними заробітними платами більша за 10-кратний розмір мінімальної заробітної плати, то ставка податку збільшується до 20%.

Оподаткування пенсій здійснюється органами Пенсійного фонду України в автоматичному режимі. Пенсіонерові не потрібно звертатися  з цих питань до податкової інспекції чи управління ПФУ. 

 Крім того, сума пенсії, що перевищує 3654 грн, підлягає обкладенню не лише ПДФО, а й військовим збором (1,5%).

Приклад

Громадянину-пенсіонеру К. у січні 2015 року нараховано пенсію в розмірі 13000 грн, а громадянину-пенсіонеру М.  — 18000 грн. Згідно з ПКУ, сума пенсій, яка не підлягає оподаткуванню, — 3654 грн.

Обкладається ПДФО та військовим збором лише сума перевищення.

Для громадянина К.

Частина пенсії, що обкладається ПДФО за ставкою 15%, становить:

(13000 грн — 3654 грн) = 9346 грн, а сума ПДФО: 9346 грн. х 15% = 1401,90 грн.

Із суми перевищення також слід утримати військовий збір:

9346 грн х 1,5% = 140,19 грн.

Сума пенсії до виплати становить:

13000 грн — 1401,90 грн — 140,19 грн = 11457,91 грн.

Для громадянина М.

Сума пенсії за вирахуванням неоподатковуваної частини становить 14346 грн (18000 грн — 3654 грн),що перевищує 12180 грн.

Визначаємо частину пенсії, до якої застосовується ставка ПДФО 20%:

14346 грн — 12180 грн. = 2166 грн.

Із частини пенсії, що підлягає оподатковуванню, утримується ПДФО:

· за ставкою 15%: 12180 грн х 15% = 1827 грн;

· за ставкою 20%: (14346 грн — 12180 грн) х 20% = 433,20 грн.

З оподатковуваної частини пенсії також утримується військовий збір: 14346 грн х 1,5% = 215,19 грн

Сума пенсії до виплати становить: 18000 грн — 1827 грн — 433,20 грн — 215,19 грн =15524,61 грн.


♦   Пенсійний фонд інформує платників району щодо заповнення звітності

З 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року № 77-VIIІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» (далі - Закон № 77), яким внесено зміни, зокрема, до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внес­ку на загальнообов'язкове державне соціальне страху­вання» (далі - Закон № 2464) та  Кодексу законів про працю України.

Відповідно до частини першої статті 7  Закону № 2464  для  платників,  зазначених  у  пунктах  1  (крім  абзацу сьомого),  2,  3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 Закону № 2464, єдиний внесок нараховується на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші  заохочувальні  та  компенсаційні  виплати,  у  тому  числі в натуральній  формі,  що  визначаються відповідно до Закону України «Про  оплату  праці» та суму винагороди фізичним особам  за  виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Крім того, для платників зазначених, у  пункті 1 частини першої статті 4 Закону № 2464, визначено, що у разі якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.

Враховуючи, що на сьогодні не внесено відповідних змін до Порядку, при  формуванні показників звіту  у таблиці 6  додатку 4 за січень 2015 року слід врахувати:

В програмному забезпеченні, за допомогою якого  формується звіт, обов’язково необхідно відключити функцію  «автоматичний розрахунок».

Наприклад: особа перебувала у трудових відносинах  повний календарний місяць (січень 2015 року) і їй нарахували заробітну плату 609,00 грн, тобто менше мінімального розміру (працював на умовах неповного робочого часу). Сума, на яку платник  у такому випадку нараховує єдиний внесок становить, 1218 грн.  При цьому  в таблиці 6 додатку 4 відображаємо суму 609 грн., та утримання – 21,92 грн.

Усі інші реквізити заповнюються відповідно до Порядку.

Консультації з питань ведення Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, включаючи питання заповнення таблиць 5-9 додатку 4, всіх таблиць  додатку 5, додатку 6 та додатку 7  звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування надають  органи Пенсійного фонду України.


♦02.03.2015 ВЕРХОВНОЮ РАДОЮ УКРАЇНИ ПРИЙНЯТО ЗАКОН УКРАЇНИ "ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ УКРАЇНИ ЩОДО ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ"

Зазначений Закон передбачає зміну законодавчих норм, що регулюють питання пенсійного забезпечення за трьома основними блоками.

Блок І: порядок пенсійного забезпечення громадян, які працюють на "спеціальних" посадах

Зокрема це стосується державних службовців, прокурорів, суддів, народних депутатів, деяких інших категорій працівників.

Внесені до 14 "пенсійних" законів зміни передбачають, що у період роботи на зазначених посадах призначені пенсії не виплачуються до звільнення з роботи. При цьому не має значення вид пенсії та закон, згідно з яким вона призначена.

Водночас, пенсіонер має право вибору: продовжувати працювати на "спецпосаді" та отримувати заробітну плату, чи звільнитись з посади і отримувати пенсію.

Зазначена норма не поширюється на інвалідів І та ІІ груп, інвалідів війни ІІІ групи, учасників бойових дій, членів сімей військовослужбовців, учасників Антитерористичної операції. Всі вони на будь - якій роботі будуть отримувати призначену пенсію в повному обсязі.

Пенсіонери–"науковці", які працюють на "спецпосадах, зможуть одержувати 85 відсотків належної їм пенсії, обчисленої за загальними правилами.

Данеі нововведення стосуватимуться майже 11 тис. осіб, які працюють на "спецпосадах".

Вони набувають чинності з 1 квітня і є черговим кроком уніфікації пенсійного законодавства та запровадження "єдиних принципів" пенсійного забезпечення для всіх категорій громадян.

До 1 травня поточного року Уряд має подати на розгляд Верховної Ради України законопроект, який має остаточно усунути різні підходи у пенсійному забезпеченні.

Блок ІІ: порядок виплати пенсій іншим категоріям працюючих пенсіонерів

Для них передбачено, що у період роботи виплачується 85 % призначеного розміру пенсії.

Це стосується лише пенсіонерів, розмір пенсії яких перевищує 1,5 розміру прожиткового мінімуму встановленого для осіб, які втратили працездатність, – 1423,5 грн.

Пенсії, що призначені в розмірі менше 1423,5 грн., працюючим пенсіонерам виплачуються у повному обсязі. У працюючих пенсіонерів, в яких розмір пенсії більше 1423,50 грн. і яким пенсія буде виплачуватися на рівні 85%, у будь-якому випадку розмір пенсії до виплати становитиме не менше 1423,5 грн.

Працюючим пенсіонерам з числа інвалідів І та ІІ груп, інвалідів війни ІІІ групи, учасників бойових дій, членів сімей військовослужбовців та пенсіонерів, пенсії яким призначені відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, пенсія виплачується у повному обсязі незалежно від розміру.

У всіх випадках після звільнення з роботи, в тому числі зі "спецпосад", виплата пенсії поновлюється в повному обсязі.

Статус пенсіонера – працюючий чи непрацюючий і, відповідно, розмір пенсії до виплати органи Пенсійного фонду України визначать за матеріалами пенсійних справ та даними системи персоніфікованого обліку. Надавати органам Пенсійного фонду окремо документи необхідно лише тим пенсіонерам, хто своєчасно не виконав передбачене законом зобов’язання протягом десяти днів поінформувати  органи Фонду про працевлаштування/звільнення з роботи.

Якщо документи про звільнення з роботи буде надано після 1 квітня, то виплата пенсії буде проведена в повному обсязі за весь період, коли пенсіонер вже не працював.

Якщо документів про працевлаштування, в тому числі на "спецпосаду", пенсіонер не надасть, факт роботи все одно обов’язково буде встановлено пізніше за даними системи персоніфікованого обліку. У цьому випадку пенсіонер має повернути надміру виплачену суму пенсії.

Блок ІІІ: Зміни умов призначення пенсій на пільгових умовах та за вислугу років

По-перше, з 01.04.2015 поетапно змінюється вік жінок, необхідний для призначення пенсій на пільгових умовах.

Положення Закону

Особи, на яких поширюється дія Закону

Вік виходу на пенсію жінок

змінюється

 

з 45 років до 50 років

 

- жінки, які народилися після 01.04.1970

за списком № 1 (перелік особливо шкідливих та особливо важких професій та робіт затверджено Кабінетом Міністрів України )

з 50 років до 55 років

жінки, які народилися після 01.04.1965

- за списком № 2 (перелік шкідливих та важких професій та робіт затверджено Кабінетом Міністрів України );

- трактористи-машиністи;

- доярки, свинарки;

- зайняті на вирощуванні тютюну;

- робітниці текстильного виробництва;

- водії міського пасажирського

Цей процес відбуватиметься поступово протягом 10 років – кожного року на 6 місяців.

Зазначена зміна є необхідністю узгодити пільговий пенсійний вік жінок із загальним пенсійним віком для жінок, який поетапно змінюється, починаючи       з 1 жовтня 2011 року.

Також поетапно на 6 місяців за рік змінюється загальний стаж роботи для призначення пенсій на пільгових умовах. При цьому необхідна тривалість пільгового стажу залишається без змін.

По-друге, на 5 років поетапно протягом 10 років на 6 місяців за рік змінюється тривалість загального стажу роботи, необхідного для призначення пенсії за вислугу років, а для окремих категорій працівників – необхідної вислуги років. Це стосується, зокрема, робітників локомотивних бригад, працівників на польових геологорозвідувальних роботах, робітників на лісозаготівлях і лісосплаві, плавскладу флоту, працівників освіти та охорони здоров’я, артистів та ін.

При цьому, умови призначення пенсій за вислугу років в частині тривалості раніше набутого спеціального стажу залишаються незмінним.

Наприклад: вчитель, лікар, які на 1 квітня 2015 року відпрацювали по 25 років, зможуть у будь-який час після звільнення з роботи скористатись своїм право та призначити пенсію за вислугу років.

Зміни умов призначення пільгових пенсій та пенсій за вислугу років торкнуться лише нових пенсіонерів.

♦ 1. Пенсіонер є інвалідом ІІІ групи, перебуває на державній службі, знаходиться у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Чи поширюються на таку особу зміни, зазначені у Законі в частині припинення виплати пенсії для працюючих державних службовців?

У період перебування пенсіонера у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та у відпустці без збереження заробітної плати тривалістю, визначеною у медичному висновку, але не більш як до досягнення дитиною шестирічного віку, виплата пенсії здійснюється у розмірі 85 відсотків призначеного розміру, оскільки особа вважається працюючою, але фактично не працює на посаді державного службовця.

2. З яких строків поновлюється виплата пенсії після звільнення з роботи або змінюється порядок її виплати після звільнення з посади.

Виплата пенсії в повному обсязі поновлюється з наступного дня після звільнення з роботи. Порядок виплати змінюється з наступного за днем звільнення з посади.

3. Чи виплачується пенсія, призначена відповідно до Закону України «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів», у період роботи на посаді журналіста державного/комунального засобу масової інформації.

При нарахуванні пенсії журналісту державного або комунального засобу масової інформації застосовуються норми, методика та порядок нарахування пенсії державному службовцю. Законом України «Про державну службу» передбачено обмеження виплати пенсії в період роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу», тому у період роботи на посаді журналіста державного/комунального засобу масової інформації пенсія не виплачується (крім інвалідів І та ІІ груп, інвалідів війни ІІІ групи, учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється чинність пункту 1 статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», та осіб, на яких поширюється дія пункту 3 Прикінцевих положень Закону).

4. Особі призначено пенсію відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, вона працює на посаді державного службовця. Чи буде припинено виплату пенсії, у зв’язку зі змінами, внесеними до законодавства з 1 квітня 2015 року?

Статтею 47 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” визначено, що тимчасово, у період з 1 квітня 2015 року по 31 грудня 2015 року, у період роботи особи на посадах, які дають право на призначення пенсії у порядку та на умовах, передбачених, зокрема Законом України “Про державну службу”, пенсії, призначені відповідно до цього Закону, не виплачуються.

Тому виплата такої пенсії у період роботи на посаді державного службовця припиняється (крім інвалідів І та ІІ груп, інвалідів війни ІІІ групи, учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється чинність пункту 1 статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», та осіб, на яких поширюється дія пункту 3 Прикінцевих положень Закону).

5. Які документи мають надавати працюючі особи для уточнення характеру та періоду роботи після 1 квітня 2015 року?

Після призначення пенсії особа повідомляє орган, що призначає пенсію, за місцем перебування на обліку як одержувача пенсії, про дату працевлаштування, вид зайнятості шляхом подання заяви.

При цьому особа надає документи, що засвідчують відповідні відомості (у тому числі копію трудової книжки із записом про працевлаштування, довідку, витяг з наказу, копію цивільно-правового договору).


♦ Про роботу управління Пенсійного фонду України у Крижопільському районі за квітень 2015 рік

Планові показники по власних надходження до Пенсійного фонду району за січень-квітень 2015 року становлять 24975,8 тис.грн., фактично мобілізовано коштів в сумі 25520,0 тис.грн., що  становить 102,2% виконання та на 2238,9 тис.грн. більше ніж за відповідний період минулого року, в тому числі у квітні план 6326,8 тис.грн., фактично надійшло 6939,6 тис.грн.

В тому числі частина ЄСВ, що надходить до Пенсійного фонду : план  за січень-квітень 2015 року становить 24770,3 тис.грн., надійшло 25143,5 тис.грн., що становить 101,5 %.

По надходженнях по страхових внесках за січень-квітень 2015 року при планових показниках власних надходжень у сумі 205,5 тис.грн, мобілізовано коштів в сумі 376,5 тис.грн. , що становить 183,2 % виконання та на 218,5 тис.грн. більше ніж за відповідний період минулого року.

Виплачено пенсій за  січень-квітень 2015 року 55483,3 тис.грн..

Забезпеченість власними коштами району станом на 01.05.2015 року складає 46,0 %.

Кількість пенсіонерів, які перебувають на обліку у Пенсійному фонді району станом на 1 травня 2015 року становить  10303  чол.

Середня пенсія по району станом на 01.05.2015 року становить 1346,30 грн., що на  37,74 грн. більше ніж на 01.05.2014 року.

Станом на 01.05.2015 року  на обліку перебуває 77 пенсіонерів-переселенців  із Донецької та Луганської областей.

З моменту передачі адміністрування єдиного соціального внеску до Міністерства доходів і зборів, заборгованість по ЄСВ зменшилась на 354,1 тис.грн., або на 71,7% (була 494,1 тис.грн.)       


♦ Про реалізацію окремих положень ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення».

Робота на яких посадах буде підставою для припинення виплати пенсій?

Тимчасово з 01.04.2015 по 31.12.2015 припиняється виплата пенсій особам у період роботи на посадах, які дають право на призначення спеціальних пенсій (народні депутати, державні службовці та прирівняні до них особи, судді. Прокурори та інші). Винятком є робота особи на посадах  в силових структурах, або участь у антитерористичній операції.

До якого часу діятиме обмеження?

Обмеження по  виплаті пенсій працюючим пенсіонерам діятиме у період з 1 квітня 2015 року по 31 грудня 2015 року.

 У якому розмірі виплачуватимуть пенсію після звільнення пенсіонера з роботи /посади, через яку виплату пенсії було припинено?

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 № 213-VIII після звільнення з роботи виплата пенсії поновлюється.

У якому розмірі виплачуватимуть спецпенсію  працівнику  - пенсіонеру в разі його переведення з посади, яка дає право на призначення спецпенсії, на посаду, яка не дає такого права? У який спосіб здійснюватиметься сповіщення органів Пенсійного фонду про зміну посади та з якої дати (дати переведення чи наступного місяця) буде коригуватися виплата пенсії?

У період роботи на інших посадах / роботах  пенсія, призначена особам відповідно  до статті 37 Закону України «Про  державну службу» ( з останніми змінами), розмір якої перевищує 150% прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність (1423,5 грн.), виплачується у  розмірі 85 відсотків  призначеного розміру , але не менше 150 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.

Пенсіонер повинен надати до органів Пенсійного фонду України документи про переведення на іншу посаду /роботу.

Порядок виплати змінюється з наступного за днем переведення на іншу посаду/роботу.

Чи на всі категорії  спец-пенсіонерів, що працюють, поширюватиметься обмеження щодо виплати пенсій, зокрема , щодо пенсій, призначених за законами «Про наукову і науково - технічну діяльність», «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»?

-  пенсія науковому(науково - педагогічному) працівнику  у період роботи:

 • на посадах, які дають право на призначення пенсії відповідно до законів України «Про наукову і науково - технічну діяльність», «Про державну службу», «Про статус народного депутата України», «Про прокуратуру», «Про судоустрій та статус суддів», виплачується у розмірі, обчисленому відповідно до закону України  «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»;

• на інших роботах, розмір яких перевищує 150 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність (1423,5 грн.), виплачуватиметься у розмірі 85 відсотків призначеної пенсії, але не менше 150 відсотків розміру прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.

пенсія особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, які працюють:

• на посадах, які дають право на призначення пенсії відповідно до законів України «Про державну службу». «Про статус народного депутата України», «Про прокуратуру», «Про судоустрій та статус суддів», у період роботи не виплачується;

• на інших роботах, розмір яких перевищує 150 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність (1423,5 грн.), виплачуватиметься у розмірі 85 відсотків призначеної пенсії, але не менше 150 відсотків розміру прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.

пенсія військововослужбовцям , які працюють:

• на посадах, які дають право на призначення пенсії відповідно до законів України «Про державну службу». «Про статус народного депутата України», «Про прокуратуру», «Про судоустрій та статус суддів», не виплачується;

• на інших роботах пенсії виплачуються без обмежень.

Після звільнення особи з  роботи пенсія поновлюється.

Зазначена норма не поширюється на інвалідів І та ІІ груп, інвалідів війни ІІІ групи, учасників бойових дій, членів сімей військововослужбовців, учасників антитерористичної операції. Усі вони на будь-якій роботі будуть отримувати  призначену пенсію у повному обсязі.

Чи встановлено  кінцевий строк дії обмеження виплат пенсій, призначених відповідно до Закону України  «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» працюючим пенсіонерам з обмеженням її розміру  85 відсотками?  У якому розмірі виплачуватимуть пенсію після його закінчення або у разі звільнення працівника – пенсіонера з роботи?

Після звільнення з роботи виплата пенсії відповідно до цього Закону поновлюється.

З 1 січня 2016  року пенсії виплачуватимуться без урахування одержуваної  заробітної плати (доходу) або пенсійних виплат  з накопичувальної системи пенсійного страхування чи пенсійних виплат із системи недержавного пенсійного забезпечення.

Чи поширюватиметься порядок невиплати пенсії чи обмеження її розміру 85 відсотками у випадку, якщо пенсіонер виконує роботи чи надає послуги за цивільно – правовими договорами?

Якщо пенсіонер працює на умовах трудового договору або виконує роботи  на підприємствах , установах, організаціях або у фізичних осіб за договорами цивільно – правовового характеру, пенсія виплачується у розмірі 85 %, але не менше 1423,50 грн.

Які зміни відбулися у порядку призначення пенсій за віком на пільгових умовах (за списком № 1, № 2 трактористи, доярки, водії пасажирського транспорту) та за вислугу років (працівників авіації, залізничного транспорту, метрополітену, освіти) -  чи  зазнав змін вік виходу на пенсію та розмір стажу (загального чи спеціального)?

З 01.04.2015 поетапно протягом 10 років щороку на 6 місяців змінюється вік для жінок, необхідний для призначення пенсій на пільгових умовах:

1) з 45 років до 50 років для призначення пенсії за Списком № 1 (перелік особливо шкідливих та особливо важких професій та робіт затверджено Кабінетом Міністрів України) – для жінок, які народилися  після 01.04.2070р.;

2) з 50 років до 55 років за Списком № 2 (перелік шкідливих та важких професій та робіт затверджено Кабінетом Міністрів України) – для жінок, які народилися  після 01.04.2065р.

Зазначена зміна  є необхідністю  узгодити пільговий пенсійний вік жінок із загальним пенсійним віком для жінок, який поетапно змінюється, починаючи з 1 жовтня 2011.

Законом  передбачено  поетапне збільшення з 1 квітня  2015 року на 5 років протягом  10 років страхового стажу для осіб, які мають право на пільгову пенсію, за Списком № 1 для чоловіків з 20 до 25 років  для жінок з 15 до 20 років, за  Списком № 2 для чоловіків з  25 до 30 років  та для жінок з 20 до 25 років.

Також на 5 років поетапно  протягом 10 років на 6 місяців  за рік змінюється тривалість стажу  роботи за спеціальністю, необхідного  для призначення  пенсії за вислугу років, а для окремих категорій працівників – необхідної вислуги років. Це стосується , зокрема, робітників       локомотивних бригад, працівників на польових геологорозвідувальних роботах, робітників на лісозаготівлях і лісосплаві, плавскладу флоту, працівників освіти та охорони здоров’я , артистів та інших .

При цьому умови призначення пенсій за вислугу років у частині тривалості раніше набутого спеціального стажу 25 років залишаються незмінними.

На сьогодні пенсії понад 3654 грн. оподатковуються за ставкою 15(20) %. У зв’язку з цим  запитання: з якої суми буде обраховуватися виплата пенсії у розмірі  85%  - 1) з розміру призначеної пенсії; 2) суми пенсії після вирахування з неї податку 15 (20)% та         військового збору з суми, що перевищує 3654 грн.?

Спочатку буде перераховуватися пенсія як працюючому пенсіонеру у розмірі 85%, а потім визначатися база для оподаткування пенсії, де розмір понад 3654 грн. підлягатиме оподаткуванню за ставкою 15% і 1,5% військовий збір.


Управління Пенсійного фонду інформує:

Урядом України запроваджується комплексна реформа системи пенсійного забезпечення в Україні, яка  передбачає:

1. Призначення всіх видів пенсій за нормами   єдиного закону та скасування спеціальних пенсій (крім військових).

2.  Наведення порядку та встановлення соціальної справедливості  у солідарній системі, що діє на сьогодні.

3.  Запровадження  накопичувальної системи пенсійного забезпечення.

4. Запровадження професійної  пенсійної  системи для окремих категорій професій.

5.  Розвиток  недержавного  пенсійного  забезпечення.

Мета - розбудова багаторівневої, багатокомпонентної пенсійної системи, що дозволить виплачувати пенсії з трьох різних джерел:

-    солідарної системи;

  • накопичувальної системи;
  • системи недержавного пенсійного забезпечення.

З 1 січня  2017 року запроваджується накопичувальна система пенсійного забезпечення.

Розподіл учасників даної системи передбачає два вікових рівня: для осіб до 35 річного віку обов'язкова участь, для осіб 36-55 річного віку – добровільна.

Ставка внеску: від 2 відсотків від обєкту оподаткування єдиного соціального внеску (фонду заробітної плати) за місяць в 2017 році, яка кожного наступного року збільшується на 1 відсоток, до досягнення 7 відсотків у 2022 році і подальшої сплати у зазначеному розмірі.

Завдання запровадження накопичувальної пенсійної системи:

  • розвантаження солідарної системи;
  • формування індивідуальних накопичень громадян;
  • залучення інвестиційного ресурсу накопичувальної системи на розбудову національної економіки;
  • розвиток національного фондового  ринку.

Гарантом контролю та безпеки збереження коштів накопичувальної системи є держава.


♦ ДО ВІДОМА МАЙБУТНІХ ПЕНСІОНЕРІВ!

При управлінні Пенсійного фонду працює «школа майбутнього пенсіонера»

Разом із комплексною системою обслуговування, спеціалісти управління надають правову допомогу майбутнім пенсіонерам, що сприяє спрощенню процедури оформлення пенсії, робить її зручною для громадян.

З цією метою запроваджено формування, за бажанням  відвідувача, підготовчої пенсійної справи.

Звернутися для оформлення  такої справи можна заздалегідь. Спеціалісти управління приймуть наявні документи, здійснять їх правову оцінку, нададуть допомогу у витребуванні додаткових документів.

У разі необхідності, буде надана консультація, щодо здійснення доплати до мінімального страхового внеску та інших питань застосування пенсійного законодавства.


♦ Передбачено збільшення  розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність

Згідно із Законом від 17.09.2015 року № 704-VIII, передбачено збільшення з 1 вересня розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність із 949 грн. до 1074 грн. або на 13% у зв’язку із цим відбувається перерахунок складових пенсійної виплати, котрі визначаються від розміру прожиткового мінімуму, а не від пенсійної виплати.

Зокрема, перерахунку підлягають:

мінімальний розмір пенсії й доплата за понаднормативний стаж для пенсіонерів, які не працюють;
мінімальні пенсійні виплати, державна соціальна допомога на догляд інвалідам війни, підвищення ветеранам війни;
підвищення жертвам нацистських переслідувань, пенсії за особливі заслуги перед Україною.

У більшості випадків сума пенсії збільшиться на суму зростання прожиткового мінімуму ,тобто на 125 грн. Але є й інші випадки.

Приклад. Жінка з 2010 р. одержує пенсію за віком. Має 36 років страхового стажу,коефіцієнт - 0,486.Коефіцієнт заробітку - 2,6754.Заробіток для обчислення пенсії  - 4415,56 грн.(1650,43 грн.x 2,6754).Продовжує працювати.

Розрахунок пенсії до перерахунку:

2145,96 грн.( 4415,56 грн x 0,486) – розмір пенсії визначений за ст..27 Закону;

122,24 грн. (764 грн x 16%) – доплата за понаднормовий стаж ( за 16 років страхового стажу понад 20 років – 16% прожиткового мінімуму,встановленого для непрацездатних осіб на 30 вересня 2011 р.(починаючи з жовтня 2011р. такий перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам не проводився);

100 грн. - підвищення відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2012р. №327.

Розмір пенсії до перерахунку – 2368,20 грн.

Ураховуючи, що ця жінка працює і розмір її пенсії перевищує 1423,50 грн.( 949 грн. x 1,5 прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб), пенсія виплачується в розмірі 85% - 2012,97 грн.

Розрахунок пенсії після перерахунку:

2145,96 грн.(4415,56 грн x 0,486) – розмір пенсії, визначений за ст. 27 Закону;

171,84 грн.(1074 грн.x16%) – доплата за понаднормовий стаж (за 16 років страхового стажу понад 20 років);

100 грн.- підвищення відповідно о постанови Кабінету міністрів України від 23.04.2012 р.№ 327.

Розмір пенсії після перерахунку – 2417,80 грн.

Розмір пенсії збільшився на 49,60 грн.

Враховуючи, що ця жінка працює і розмір її пенсії перевищує 1611 грн.(1074 грн. x 1,5 прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб) , пенсія виплачується в розмірі 85% - 2055,13 грн.

Проведення  перерахунку не вимагає додаткового звернення пенсіонерів в управління   Пенсійного фонду України, крім випадків повідомлення про працевлаштування або звільнення з роботи.

Виплату пенсій у нових розмірах забезпечено в повному обсязі.


♦ Про підсумки роботи управління Пенсійного фонду України у Крижопільському районі за 2015 рік

Планові показники по власних надходження до Пенсійного фонду району за 2015 рік становлять 86685,3 тис.грн., фактично мобілізовано коштів в сумі 92205,9 тис.грн., що  становить 106,4 % виконання та на 5069,5 тис.грн. більше ніж за відповідний період минулого року.

В тому числі частина ЄСВ, що надходить до Пенсійного фонду : план  за 2015 рік становить 86058,2 тис.грн., надійшло 91070,6 тис.грн., що становить 105,8 %.

По надходженнях по страхових внесках за 2015 рік при планових показниках власних надходжень у сумі 627,1 тис.грн, мобілізовано коштів в сумі 1135,3 тис.грн., що становить 181,0 % виконання та на 565,7 тис.грн. більше ніж за відповідний період минулого року.

Виплачено пенсій за  2015 рік  169111,9 тис.грн..

Забезпеченість власними коштами району станом на 01.01.2016 року складає 54,5%.

Кількість пенсіонерів, які перебувають на обліку у Пенсійному фонді району станом на 1 січня 2016 року становить   10192 чол.

Середня пенсія по району станом на 01.01.2016 року становить 1382,72 грн., що на  59,82 грн. більше ніж на 01.01.2015 року.

Станом на 01.01.2016 року  на обліку перебуває 68 пенсіонерів-переселенців  із Донецької та Луганської областей.

З моменту передачі адміністрування єдиного соціального внеску до Міністерства доходів і зборів, заборгованість по ЄСВ зменшилась на 371,6 тис.грн., або на 75,2% (була 494,1 тис.грн.)          

З початку року загальна заборгованість по району зменшилась на 115,0 тис.грн. або на 37,6%,  в т.ч за рахунок відшкодування пільгових пенсій на 85,0 тис.грн. 


♦ Впровадження антикорупційних заходів в Крижопільському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Вінницької області

Відповідно до законів України «Про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2014-2017 роки», «Про запобігання корупції» та Програми Пенсійного фонду України щодо впровадження антикорупційних заходів на 2016 рік, затвердженої наказом Пенсійного фонду України від 14.03.2016 року №  в Крижопільському об’єднаному управління Пенсійного фонду України Вінницької області розроблений План заходів, спрямованих на своєчасне виявлення, усунення (мінімізації) корупційних ризиків, запобігання корупційним та пов’язаних з корупцією правопорушенням, виявлення та врегулювання конфлікту інтересів Крижопільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України  Вінницької області  на 2016 рік,  по виконанню зазначеної програми та власне відбувається їх реалізація.

Крижопільське об’єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області  приймає активну участь у реалізації  Програми Пенсійного фонду України щодо впровадження антикорупційних заходів за основними її напрямками.

Організаційно-управлінські заходи

З метою  конкретизації завдань та функцій підрозділів та працівників управління, а також розподілу службових повноважень, що забезпечуватимуть взаємний контроль за прийняттям рішень,  протягом 2016 року забезпечується перегляд положень про структурні підрозділи та посадових інструкцій та  здійснюється перегляд механізмів контрольно-аналітичної роботи з метою спрямування її на визначення повноти та своєчасності реалізації повноважень.

В найближчій перспективі вирішення питання впровадження відео- та аудіо- фіксації під час проведення прийому громадян із забезпеченням прав осіб, які звертаються на прийом в громадську приймальню управління, на таємницю особистого та приватного життя.

Заходи у сфері публічних фінансів

Для запобігання корупції в сфері державних закупівель здійснюється оприлюднення інформації про закупівлі  на відповідних веб-ресурсах в мережі Інтернет. Зокрема, з інформацією про закупівлі, що здійснюються управлінням за процедурами передбаченими Законом України «Про публічні закупівлі» можна ознайомитися на веб-порталі уповноваженого органу з питань державних закупівель (www.dzo.com.ua)

З інформацією про заплановані на 2016 рік закупівлі, що здійснюються без застосування процедур закупівель можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Пенсійного фонду України (www.pfu.gov.ua). 

Згідно з  законом України «Про відкритість використання публічних коштів» інформація про використання коштів щоквартально оприлюднюється на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів, який забезпечує вільний безоплатний доступ до неї, можливість анонімного перегляду, копіювання та роздрукування інформації.

Закупівлі проводяться завжди з реальною потребою управління та виключає поділ предмета закупівлі на частини, а також можливості варіювання з критеріями оцінки.

Удосконалення нормативно-правової бази

З метою виявлення прогалин та недоліків, що можуть сприяти втягненню працівників в корупційну та злочинну діяльність, здійснюється перегляд наказів та інших локальних правових актів управління на предмет виявлення корупційних ризиків.

З метою урегулювання механізмів контролю за прийняттям рішень про пенсійне забезпечення керівного складу управління та членів їх сімей, всі новопризначені пенсійні справи зазначених осіб в порядку контролю  направляються до головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області.

Забезпечено вжиття заходів щодо запобігання та врегулювання потенційного та реального конфлікту інтересів при призначенні (перерахунку) пенсій працівникам управління, їх родичам та близьким особам. Зокрема, працівникам управління роз’яснено порядок дій у випадку виникнення потенційного конфлікту інтересів та недопущення виникнення реального конфлікту інтересів.

Працівників управління ознайомлено під розписку  із усіма обмеженнями, які зазначені в Законі України «Про запобігання корупції». Відповідні попередження, повідомлення та зобов’язання внесено до особових  справ працівників управління.

Удосконалення роботи з персоналом

У Крижопільському об’єднаному управлінні запроваджено на постійній основі систему правової освіти працівників, у тому числі в сфері антикорупційного законодавства.

З метою здобуття працівниками практичних та організаційних навичок  періодично здійснюється обмін досвідом працівників  управління із працівниками органів Фонду в області.          

Формування світогляду неприйняття корупції, залучення громадськості до реалізації антикорупційних заходів

Одним з найбільш істотних чинників у подоланні корупції є ставлення населення до цієї проблеми, тому залучення громадськості до реалізації антикорупційних заходів має дуже важливе значення  у подоланні корупції та недопущені її проявів.

Одним із таких заходів є забезпечення доступу  громадськості до публічної інформації. На даний час доступ громадськості для ознайомлення з публічною інформацією забезпечується  шляхом:

- оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації;

- розміщення публічної інформації на  веб-сайті Крижопільської районної державної адміністрації Вінницької області, на офіційному веб-сайті Пенсійного фонду;

- розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні управління;

- надання публічної інформації за запитами на інформацію.

З метою активізації участі населення в інформуванні органів, уповноважених на боротьбу з корупцією, про відомі їм факти корупції, на інформаційному стенді управління  розміщено інформацію про зазначені органи, їх адресу та контактні телефони.

Разом з тим антикорупційний потенціал заходів із залучення населення до виявлення та повідомлення про факти корупції є високим та вимагає впровадження таких методів комунікації з громадськістю як опитування та анкетування, залучення громадськості в обговорені підсумків роботи управління, оцінки виконання покладених функцій. Оприлюднення звіту про виконані заходи щодо запобігання та протидії корупції  та про осіб, притягнених за корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення,   поряд із іншими засобами комунікації із суспільством, спрямований на формування психологічної установки у населення щодо несприйняття корупції як способу розв’язання проблеми.

Зазначена інформація, є проміжним звітом про виконання Програми Пенсійного фонду України щодо впровадження антикорупційних заходів на 2016 рік.

Управління повідомляє, що протягом 9 місяці  2016 року випадків вчинення працівниками управління корупційних  або пов’язаних з корупцією правопорушень  не виявлено. Підстав для проведення службових розслідувань  та  притягнення працівників управління до відповідальності за скоєння зазначених правопорушень не було. Фінансові правопорушення не вчинялися, передумов для їх вчинення не виявлено.

 

 

 

 

                                                                  

 

                                                                 

  

 

 

 

   

        

          

 

 

 

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація